Hur kan vi hjälpa dig?

Hantera faktura

  • Hur ändrar jag fakturasätt i ID06 Portalen?

    Du som har administratörsrollen till ert företagskonto kan ändra fakturasätt.

    Du kan antingen välja e-faktura eller faktura via e-post (bifogad PDF). Väljer du e-faktura krävs ett äkta GLN-nummer enligt standard. Väljer du istället faktura via e-post måste rätt angiven e-postadress anges, förslagsvis en som inte ändras över tid eller är knuten till en specifik individs e-postadress. Exempelvis faktura@företagsnamn.se.

    Följ stegen enligt nedan.

    1. Logga först in i ID06 Portalen

    2. Välj ert företagsnamn i övre högra hörnet

    3. Välj till sist faktureringsinformation

  • Har ni fått en faktura och vill inte längre vara ansluten till ID06 systemet?

    Är du inte längre intresserad av att vara ansluten till ID06-systemet måste du själv avsluta anslutningen för att undvika fler fakturor i framtiden. Detta gör du genom att kontakta oss via vårt kontaktformulär. Kom ihåg att ange kundnummer och fakturanummer i ditt mail när du skriver att du vill avsluta anslutningen till ID06.

  • Har ni fått en faktura till ett bolag som inte längre är aktivt?

    Ni måste aktivt själva avsluta ID06-kontot och de ID06-kort i det bolag som inte längre ska vara aktivt.

    Har ni startat upp ett nytt bolag så behöver ni sen beställa nya ID06-kort i det nya bolaget. Det är ett krav att rätt arbetsgivare anges på ID06-korten. Kontakta oss för att avsluta ID06-kontot.

  • Hur betalar jag min faktura?

    Vid betalning av fakturor anger ni faktura numret som ett meddelande. ID06 fakturor har inget OCR-nummer, därav är det avgörande att ni anger fakturans ”Fakturanr” på er betalning. Viktigt att ingen annan information anges då det kan bli svårare att spåra inbetalningen.

    All betalinformation står på fakturan.

  • Hur skickas ID06 fakturor?

    Första fakturan skickas som pappersfaktura för att säkerställa att fakturan kommer rätt. Om ni önskar att få fakturor via mail eller E-faktura behöver ni kontakta oss. Detta gäller även om ni flyttar och behöver ändra adress/referens på fakturor, då vi i dagsläget behandlar alla ändringar manuellt.